torsdag, september 22, 2011

Jag...hatar...hackers!

 Dagens låt man borde lyssna på
Mr Blue Sky - Electric Light Orchestra


Jag blir så arg när jag tänker på hackers, då de förstör för andra genom att hacka sig in på människors konton, i värsta fall snor deras bankkonton eller, i mitt fall, hackar sig in på ens e-mail. Varför gör ni så? Jag mådde jättedåligt när jag såg att jag inte kunde komma in på min egen mail-adress. Det är ju där jag får nödvändig information om jobbet, utbildningar, högskoleprovet etc. Men jag antar att det finns människor som klarar av att bete sig så utan att röra en min medan jag aldrig skulle kunna tänka mig att göra det (mitt samvete hade satt stopp ganska fort) Som tur var kunde jag återställa kontot genom att ändra lösenordet *phew*, annars hade jag inte kunnat skriva det här inlägget idag (som är kopplat till just den adressen).

Men nu till något lite roligare, jag funderar nämligen på om jag kanske skulle försöka bli skodesigner (eller någon form utav designer över huvud taget) eftersom jag, faktiskt, tycker väldigt mycket om olika trender och klädstilar. Det negativa med ett sådant yrke är dock pressen som är väldigt hög just för att man måste vara kreativ nästan jämt. Jag är däremot mer en sådan person som får små nyck ibland och kan göra någonting som jag tycker blir bra och är nöjd med. Fast vem vet, jag kanske borde satsa lite på det endå, man kan ju alltid söka in till utbildningen eller hur? Här är några simplare skor som jag har designat:




 Jag gjorde de här som är eleganta men samtidigt väldigt simpla. Den sandbruna färgen jag använde på klacken, sulan och "häl-ryggen" är i silke och det mörkare är ett glansigt, mjukt läder i färgen brons <3





Jag gjorde även dessa, som är en lite mer romantiskt inspirerad klacksko där klacken även är lite tjockare. Skons material är även här ett mjukt läder i färgen vit. Blomman är gjort i ljusrosa silkestyg <3





De här skorna, en så länge mina personliga favoriter, har ett lite mer "preppy"-stuk men är samtidigt feminina (har även en variant där det inte är någon rosett). Även dessa skor har mjukt läder, så även rosetten, i svart och vitt. Simpla men snygga <3





Sen var jag nästan tvungen att göra en ballerina-sko. Här har jag använt den ljusa färgen i lackat läder eftersom smuts inte fastnar lika lätt på lackat läder, tycker jag. Sedan är det en rosett i silkestyg där jag använde matt guld som färg <3





Jag vill notera att designerna inte är helt unika eller särskilt kompliserade och jag har heller ingen avsikt att tjäna pengar på dem. Jag har endast gjort detta för skojs skull.

Tack för att ni läste mitt inlägg, ha det bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar