fredag, juni 14, 2013

Jahopp, då har man inte skrivit på ett år XD

Antagligen beror detta på att jag har haft mycket på gång (eller nja, inte så mycket egentligen, men vill låta lite viktig). Vad som har hänt under året skulle bli väldigt jobbigt att få ner på ett inlägg så tar det lite som det kommer. Men om jag ska ta det kort så jobbade jag under sommaren och resten av året på ett ålderdomshem där jag bor för att sedan i januari ha tagit mitt körkort (!!!) och så hade jag börjat studera till förskollärare på Göteborgs Universitet. Just nu jobbar jag igen på samma ålderdomshem, är vikarie på en förskola i samma samhälle, ska på mitt första lajv (eller LARP som det heter på engelska) Krigshjärta VI: Svart vatten och i slutet av augusti flyttar jag äntligen hemifrån (tyvärr bara en kilometer bort, men det är tillfälligt förhoppningsvis) till en 2:a.

Men alla dessa saker kommer väl komma upp lite emellanåt i framtida inlägg förhoppningsvis, kan ju inte lova någonting med tanke på att det har varit ett hopp på över ett år ;)

Lite bilder för att sammanfatta kan ju vara kul iallafall :) Detta hände bland annat under året:

Lovade ju en bild på min balklänning. Lite sent men den kom ju upp iallafall ;) (16 maj)


Filip posed like a boss


Åkte upp till Nyköping för att vara med på dop för Oliver



Studentmat... (1 juni)


Mmmmm... cake...


Skulle väl kalla detta min officiella studentbild tror jag ^^


Gruppfoto med klassen på champagnefrukosten :)


Jag och Hanna på frukosten
Psst!! Hannas blogg!


09SES på besök hos vår siste mentor Per (har haft några... eller var de bara två... jaja)


Intressant diskussion? Jag minns inte vad det var vi pratade om tyvärr :P


Jag och Jennifer


Foto på mig när vi fikade hemma hos vår gamla dramalärare Sofia



Jag och min äldsta kompis Elin överraskade min kompis Nathalie när hon tog studenten 8 juni på Rytmus i Göteborg


Hon ville inte bli fotat i början, men tillslut sprack hon upp och blev den Nathalie jag lärt känna som my partner in crime ^^


Midsommarmat.... mmmm maaat...






Min syster Kim och min mamma gör i ordning det sista utav maten


Grillning i skogen med några ur föreningen jag är med i


Fika hemma hos en av medlemmarna av föreningen


He have a lizard :D


Bad vid sommarstugan på Tjörn


Jag måste haft väldigt mycket fri tid för att orka göra allt det här...


Provade på "Stubracing" med min kusin Henning i Laholm


Min kusin Henning igen, här har jag målat honom till en liten... turk-taliban-typ-eller-något-inte-rasistiskt-namn-ehh-ja-ni-fattar...


Kim, hennes sambo Palle och Oliver kommer ner på besök


Oliver somnade gott hos mormor <3


Oliver. mormor och mostrarna Olivia och Elvira på promenad :)


Jag sydde en långkjol som det var meningen att jag skulle ha på Alice i Underlandet-picknicken som än så länge inte blivit av, men det blir den säkert snart ^^



Sydde även till en blus jag ska ha till


Jag kan väl köra ett litet pop-quiz här: Vem är personen och vem spelar han i en känd filmserie?? ^^


Prop som faktiskt användes i inspelningen av Harry Potter och De Vises Sten 


Just...just awesome (btw denna, de två tidigare och resten av bilderna tog jag under Science Fiction-mässan i Göteborg 2013)


Hans Iron Man-protes var sjukt snyggt gjord :D


När man lägger ner så här mycket tid och arbete (antagligen lite pengar också ;) ) på en sådan kostym så måste man ju bara få credit ^^


Speciellt till den här mannen som byggde en fullt fungerande R2D2 :D

Laddar upp video på den när jag orkar :)



En registreringsskylt till en taxi för en blockbuster film ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar