tisdag, juli 02, 2013

Ibland lyckas man ^^

Hade ingen aning om vad jag skulle laga för middag igår men visste att jag ville ha fisk. Dock hade vi bara lax och vi har ätit stekt lax varenda gång vi ätit fisk så kände att jag att jag var rätt så trött på den rätten. Men någon form av soppa tänkte jag att "det måste ju gå". Och jag hade ett överskott utav lök och morötter. Så jag grovhakade och stekte morötterna och löken lätt med olja. Sedan hällde jag i lite grädde, mjölk och redning (som jag gjorde på mjöl och vatten. Jag kokade sedan detta med lite kryddor och laxbitar och vouila (eller vad man säger) så gjorde jag en matig fisksoppa som tvååringen åt två hela portioner av (jag tar detta som toppbetyg ^^). Jättegott med en klick crème fraîche by the way ;)

Tänkte klippa mitt hår kort igen efter Krigshjärta också, och funderar på att gå tillbaka till den frisyren jag hade förra året


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar